הזנת תוכן לאתר וורדפרס

הזנת תוכן לאתר, וורדפרס, הזנת תוכן באופת תקין, מעבר מוורד אל וורדפרס

תמלול סרטון:
כיצד להזין תוכן ישירות לתוך הממשק? כיצד להזין תוכן מהרשת? מה הסכנות? וכיצד לעשות זאת בצורה נכונה?
אנחנו נכנסים לתוך האתר שלנו, אני מזכיר אתר דמה, עמוד פתוח מויקיפדיה שבו הקלדנו את המילה “ישראל”, אפשר גם בגוגל. ראינו את התוכן שלנו כאשר אנו מעוניינים להכניס את התוכן הראשי של  שם המגילה, בצורה פשוטה מאוד. קודם כל להעתיק. אני עושה את זה רק לשם ההמחשה, אני לא ממליץ לאף אחד להעתיק שום תוכן משום אתר אחר בטח ובטח בלי אישור ובטח ובטח מבלי לציין את תגיות הHTML בצורה נכונה, זה פשוט יכול לגרום להענשה בע’, להיענש ע”י גוגל. באמת זה לא מכובד ומעבר לזה זב גם אולי לא חוקי מן הסתם איפה שאסור. אוקיי אז זה היה ככה קצת הטפת מוסר. בעיקר אז חוק פנדה משנת 2012, אני לא יודעת מתי אתם רואים את הסרטון הזה. בכל מקרה אנחנו נמצאים כרגע בתוך העורך שלנו, יש לנו שני סוגים עורך ויזואלי ועורך טקסט. בדרך כלל אצלכם זה ייפתח כעורך ויזואלי, ואפילו עם שורה אחת. אז שימו לב אם יש לכם שורה אחת ואתם מעוניינים בשתי שורות בכל האפשרויות שיש אז פשוט להקליד עוד פעם אחת על הכפתור הזה ALT SHIFT ZED וכרגע אנחנו יכולים לראות את התוכן שלנו בתוך הפוסט ואם נסמן את זה אנחנו יכולים לראות שאנחנו פסקה רגילה. כרגע העתקנו תוכן מתוך ויקיפדיה ואנחנו ב CTRL V או קליק ימני PAST, פשוט להדביק את התוכן מתוך ויקיפדיה לאתר שלנו. אנחנו יכולים לראות שהוא כבר שומר לנו על הקישורים על BOLD, שומר לנו על פסקאות בצורה נכונה, שבירת שורה איפה שצריך. אוקיי זה די ברור מאליו. עכשיו בואו נראה מה העניין עם דבר כזה, אנחנו נכנסים לעורך טקסט, אנחנו יכולים בעצם לראות איך הטקסט שלנו נראה. אפשר לראות פה הרבה.. זה לא ג’יבריש, זה סמלים של האותיות בעברית. זה מה שקורה כשיש קישור בעברית.

הנחיות הזנת תוכן לאתר.

הזנת תוכן לאתר וורדפרס הנה עבודה פשוטה יחסית.
עם זאת, הזנת תוכן עלולה להיות מסורבלת ומסובכת בהתאם לחומר הגלם, כמות הדפים ומורכבותם.
רוב האנשים כותבים את התוכן בממשק אחר כגון, וורד של אופס ולא ישירות באתר. כמובן שזה דבר נהדר, שכן – כתיבת התוכן מראש, מאפשרת בחינה מדויקת וסבלנית של תוכן העמוד ודיוקו. שיפור הכתיבה, תהליכי הגהה, תיקונים, שינויים וכו’, כל זאת מבלי לשמור אין סוף גרסאות לעמוד או לפוסט עצמו.

שמירת הגרסאות המרובות יכולה לצאת מכלל שליטה. כאשר כותבים ומשנים תוכן לעמוד במשך זמן רב (ימים ואפילו שבועות). שמירת הגרסאות מנפחת את מסד הנתונים. בפועל שמירת גרסאות לא תעזור לנו בהכרח במידה ונרצה לשחזר. וורדפרס שומרת גרסאות באופן תכוף ביותר, כגרסה לדקה כמדומני, כמובן שאפשר ואף רצוי לשנות את זה, אך את זה נשאיר לפעם אחרת.

כתיבת תוכן לאתר
באמת שלב חשוב מאין כמוהו, יפה ככל שיהיה, משוכלל ככל שיהיה, אם אין הלימה בין התוכן, אופי הכתיבה, ניתוח התוכן ודיוקו, לא יעבור המסר שלנו כראוי.

כתיבת תוכן מקורי לאתר
אני לא בא למכור פתגמים או סלוגנים באוויר, אבל על פי כל היגיון ובתוספת הכללים של גדולת מנועי החיפוש בעולם (גוגל), תוכן מקורי הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר שיש כיום. בכל הקשור להצהרות החברה הזו, אי אפשר לכמת את החוקים למשפט אחד או נקודה אחת ויחידה, אך אפשר לומר בקול רם: לא מקורי כבר לומר “תוכן מקורי”. אנחנו אומרים זאת אין ספור פעמים ביום, לכל לקוח, חבר, עובר אורח או בכל פורום אחר. לא להעתיק תוכן מאתרים אחרים, לא פעם ולא היום.

הזנת תוכן לאתר וורדפרס
נחזור לנושא העיקרי שלנו כאן ונבדוק מה זה אומר להזין את התוכן.
ראשית, אם כתבתם בוורד-אופיס, בוודאי חשבתם לעשות העתק הדבק לכל העמוד ולגמור סיפור… טוב אז ברור לכל שלא כך הדבר. וורד-אופיס שומרת את כל נתוני הטיפוגרפיה ועימוד המסמך כקוד. קוד המסמך הוא על בסיס HTML אך ישנם תוספות רבות מאחוריו כגון כיוון, צבע ועוד אלמנטים מיותרים בתוכן. העניין מסתבך עוד יותר כאשר משתמשים בתיבות טקסט, גופנים שונים, מגדילים מילים או אפילו אותיות בתוך אותה השורה, משתמשים בסגנונות מרובים בתוך אותה הפסקה ומילה, ומה לא… הקוד שהעתקתם מהמסך ייצור בעיות רבות, הן בעיצוב דרך ה CSS והן במהירות הטעינה של המסמך. בעיות חמורות יותר יכולות להימצא כאשר, לא ידעתם מהו ההבדל בין שבירת שורה ידנית לבין פסקה חדשה. (מפורט בהמשך)

איך כן לכתוב מסמך בוורד-אופיס כאשר אנו בידיעה כי המסמך יעבור לרשת.
כתיבת המסמך צריכה להכיל את הכותרת הראשית לעמוד, כותרת העמוד, כיאה לכל מסמך בוודאי יש כותרת ראשית, לציין את הכותרות המשניות, להבחין בין מודגש לכותרת ולא כל דבר מודגש. את התקציר לעמוד אפשר לרשום אחר כך כמובן אבל כדאי לרשום אותו ולא לקחת רק את ה55 מילים הראשונות, למרות שאפשר לשמור על שבירת שורות ידנית או אוטומטית,
לא על פי נראות בתוך מסמך הוורד-אופיס אלא מבחינת היגיון תחבירי. שבירת שורה באמצעות מקש shift+enter
מובילה לשורה חדשה באותה הפסקה. לעומת זאת שבירת שורה במקש אנטר, תוביל ל…
פסקה חדשה, בוודאי שמתם לב להבדל בין השתיים. שבירת שורה ידנית יכולה להטעות אותנו כאשר אנחנו עוברים מממשק וורד-אופיס אל ממשק וורדפרס ברשת.
רבים כלל לא יודעים שמקש האנטר יוצר פסקה חדשה ובכך שובר את כל ההיגיון של הסמך והתוכן.
חשבו על זה כך, כתבתם משפט מסוגנן היטב שיש בו שבירת שורה ואפילו שתיים, אך המשפט הוא משפט אחד בפסקה אחת. כעת במקום לשבור שורה, יצרתם פסקה חדשה… וממשפט אחד נהיו לכם שלושה משפטים, לא הגיוניים, בשלוש פסקאות שונות, אז איך נראה התוכן שלכם!!!
טרם דיברנו על תמונות, על אלמנטים גראפיים שנכנסים למסמך ואופן השפעתם על המסמך כולו.
בפועל הטיפ נהיה ארוך ולכן רק נסכם ברשימה קצרה, כיצד לזין תוכן לאתר,
או, כיצד לכתוב תוכן לאתר וורדפרס באופן אופטימלי.

  • שימוש אחיד לכותרות ראשיות
  • שימוש אחיד בכותרות משנה, כותרות ברמה שלישית וכו’
  • שימוש אחיד בפורמט הפסקה
  • שימוש בעיצוב הטקסט ברמה בסיסית, הדגשה, קו תחתון, צבע.
  • שבירת שורה ידנית באמצעות מקש שיפט אנטר (shift+enter)
  • פסקה חדשה באמצעות מקש אנטר (enter)
  • תכנון שם העמוד, תקציר, מיקודים נוספים מראש.
  • קישורים לעמודים לציין את מילת הקישור ואת כתובת הקישור ברשת.

אם הגעת עד לכאן כמובן שתרצה לדעת איך לנקות את כל הטעויות שעשית עד כה בזמן שלא ידעת כיצד לכתוב נכון. השיטה הנוחה ביותר היא, סמן בממשק וורדפרס עורך טקסט ולא עורך חזותי, הדבק את הטקסט שהעברת מתוכנה אחרת. באופן זה הטקסט מנוקה בפעם אחת. כעת עבור ובצע את הריווחים והסידור הפסקאות במידת הצורך. עבור אל עורך ויזואלי, התחל לעבור על המסמך וסמן את האזורים בהם ייצרת כותרות, פסקאות, ציטוטים קישורים, ריווחים מיוחדים, תמונות וכו’ וכו’.

Scroll to Top
דילוג לתוכן