כתיבת תקציר למאמר, פוסט

כתיבת תקציר נוגעת בתחומים רבים. תקציר לפוסט באתר, תקציר למאמר, תקציר לספר או איך לכתוב תקציר שיווקי נכון לעמוד תוכן ושירות. בעמוד זה אנו דנים בהיבט התכני של מערכת וורדפרס לכתיבת תקציר והצגתו באתר באמצעות קוד. כיום באמצעות תבנית או אלמנטור עדיין אנו מקבלים פידבקים בשאלה זו. התקציר על פי ברירת מחדל הנו 25 או 55 תווים מתוך ראשית המאמר. שימו לב כי בשימוש בבילדרים, גם הכותרת הפנימית וגם אלט של תמונות מהווים חלק מהתקציר. במידה ואין תוכן אז תקבלו הפתעה לא נעימה. ממליצים תמיד לעבוד עם התוסף של YOAST ולבדוק את נראות התקציר גם במנועי חיפוש.

כתיבת תקציר למאמר, כתיבת תקציר למאמר בממשק וורדפרס, קל מאוד להבחין בין התקציר לתוכן הפוסט, באופן מובהק קל למצוא כי במידה ולא הכנסתם תקציר הוא יוכנס עבורכם אוטומטית על ידי המערכת עצמה.

אם לא הכנסתם תקציר ובמידה וישנו מקום לתקציר בתבנית אז התערכת תזהה את 55 המילים הראשונות ותשלוף אותם כתקציר התוכן.

כמובן שנוח ויעיל אף יותר להשתמש בתקציר התוכן כמבוא לתוכן העמוד עצמו, פתיח שמזמן לקריאה או כל דבר אחר. מכיוון שהדרכה זו אינני מתייעד להטיף או להמליץ כיצד כתיבת תקציר למאמר, לכתוב תוכן נכון, אז אשאר ממוקד בהיבט הטכני.

התקציר מופיעה מייד לאחר איזור הזנת התוכן, במידה ואזור זה לא מופיעה, יש לגשת לסעיף האפשרויות בחלקו העליון של העמוד ולסמן את האופצייה לתקציר.

כאשר תקציר איינו מופיעה בתבנית, אפשר לסמן אותו ידנית דרך הקוד, למי שמבין זה יהיה קל מאוד וברור ולמי שקוד מפחיד אותו אז שיפנה אל מתכנת, או אלי אפילו ונוכל לסדר זאת בקלות. הוספת תקציר היא פעולה פשוטה מאוד ומצריכה תוספות קלות בתוך מתווה העיצוב של התבנית.
בקוד להוספת התקציר הוא זה:

the_excerpt();

אפשרות נוספת שנוחה מאוד לשימוש הנה דרך כפתור ה מור \ more \ הוא מוסיף קוד קצר ומסמן מתוך התוכן איזה חלק הוא תקציר ואיזה חלק הוא התוכן עצמו.

אני באופן אישי משתמש כמעט בכל תבנית שאני בונה או מכין בתקציר. תקציר הוא נוח מאוד לשימוש ומאפשר לנו אופני תצוגה שונים לכל עמוד או נראות של עמוד. לדוגמא באתר הזה השתמשתי בתקציר בתוך עמוד ראשי מתחת לתמונות ואפילו החלטתי להשתמש בתקציר למאמר בתוך המאמר עצמו, למה? כי זה נראה לי קשור ויציב כאשר רואים את המשפט הראשון שראינו בעמוד הראשון או ראשי או עמוד קטגוריה וגם כשמתחילים לקרוא.
טוב זה נראה לי מספיק ברור עד כה, תודה למי שעוקב,
בברכה והצלחה,
יוסף דלאל.

Scroll to Top
דילוג לתוכן