ניהול אתר מבוסס מערכת וורדפרס

מדוע מומלץ לבחור במערכת וורדפרס?

למי שטרם הכיר, מערכת אתר וורדפרס הנה המערכת המובילה ביותר בעולם כמערכת CMS, מערכת ניהול תוכן.
וורדפרס מבוססת קוד פתוח ומאחוריה קהילת ענק של מפתחים ומעצבים אשר יוצרים פיצ’רים, פלאגינים חדשים ותבניות חדשות כל יום.

מה זה אומר מערכת ניהול תוכן? ולמי זה מתאים?

מערכת ניהול תוכן, הנה פאנל אדמין, האפשרות לשלוט בתוכן באופן עצמאי וללא עזרת מתכנת. כאשר אתה בעל האתר או את בעלת האתר יכולים לשלוט בתוכן, לשנות אותו ולהוסיף עמודים וכתבות, תמונות וסרטונים כפי רצונך וללא הגבלה. כל זאת בקלות יוצאת דופן שכל מי שעבד בעבר על מחולל התוכן של מיקרוסופט וורד יכול להזין תוכן לאתר.

האם אפשר להקים אתר לבד על מערכת וורדפרס?

כמובן שכן, אך לא כל אחד יכול להקים אתר ראוי. וורדפרס מאפשרת שינויי תבניות והוספת הרחבות על פי הצורך ואפשר למצוא מגוון רחב של תבניות ותוספים מתורגמים לעברית. כדאי להבחין בין שני סוגי הוורדפרס הקיימים בשוק כיום ועל כך נפרט בהמשך. אך במידה והתקנתם וורדפרס על שרת עצמאי או השכרתם שרת אחסון, אין כל מגבלה לאתרכם.

האם כדאי להקים אתר על מערכת וורדפרס לבד?

האמת היא שלא, למעט מי שמתמצא בסביבה היטב, מכיר את תחום הווב, ויודע להפעיל וורדפרס, לאחרים לא מומלץ לבנות אתר באופן עצמאי. במידה וזה אתר לעסק שלכם ולא תחביב לשעות הפנאי, כדאי להיעזר באיש מקצוע על מנת שלא תחוו קשיים רבים בדרך ולא תיצרו בטעות חורי אבטחה חמורים שיגרמו לפריצה לאתר.

בחירת תבנית לאתר וורדפרס

תבניות רבות מסתובבות להן חופשי, בקוד פתוח ורישיון שימוש של פרטי ומסחרי כאחד, כדאי מאוד לבדוק את סוג הרישיון וכמובן שאם הורדתם תבנית מוורדפרס.קום אז אין שום בעיה בשימוש בתבנית. כמו כן ישנם תבניות פרימיום ותבניות בתשלום אשר לכל אחת מהן יש חוקי רשיונות שונים ועל כן כדאי מאוד לבחון בטרם רכישה את סוג התבנית. הבעיה הגדולה בתבניות מוכנות היא הפשרה. יש להתפשר רבות ואי אפשר לעשות הכל לבד, מי שיאמר לכם אחרת עלול להוליך אתכם שולל. ישנו גבול בו משתמשי קצה אינם מסוגלים לעבור ללא עזרת מתכנת. כאשר גם אני מציין שכל אחד יכול לנהל את האתר לא אומר שכל אחד יכול לבנות או לשנות את האתר כפי רצונו.

מוגבלויות מערכת וורדפרס

לאחרונה נתקלתי בפרויקט שלא צלח דרכו במערכת וורדפרס, הפרויקט מושתת על ניהול יומנים וריבוי משימות עם הרחבות רבות למסד הנתונים ובשלב מוקדם היה נראה כי אפשר לבנות את האתר על בסיס מערכת וורדפרס. לאחר התעמקות והתעקשות לא קלה, הוחלט כי מערכת וורדפרס אולי תוכל לשאת את עול המשימה אך זו לא תפיק את התוצר ברמה הרצויה. קצת מביך, אך זו האמת, מערכת וורדפרס יכולה לעשות הכל, בעצם נכון יותר לומר שהמתכנת, יכול לגרום לה לעשות הכל, אך לא כל דבר היא תעשה על הצד הטוב ביותר, וכמי שמכבד את עצמו ואת התוצר שהוא מוסר, הוחלט לעצור ולפנות את המקום למערכת מתאימה יותר, ייתכן שדרופל היא הסיבה התחלופה הנכונה.

וורדפרס.קום | וורדפרס בהתקנה עצמית

כמובן שהבטחתי בראש העמוד להצביע על שני סוגי המונחים שכן כאשר פותחים אתר בוורדפרס.קום אנו לא צריכים לשלם מאום, האתר הוא בחינם! גם האחסון וגם קיבלנו סאב-דומיין. כמו כן ישנם מגבלות קריטיות חלקם ניתנות לגישור וחלקן לא. רכישת דומיין היא הליך אפשרי וגם רכישת פיצרים נוספים ממערכת וורדפרס.קום, אך אן אפשרות להתאים אתר באופן אישי על מערכת זו. לעומת זאת כאשר נמצאים בהתקנה אישית, אין מגבלה כל שהיא שיש לשים עליה דגש, האתר ברשות הבעלים ולא כפוף לאף גורם שלישי או חיצוני.

ישנם גורמים נוספים ואפשר היה לבחון  כל אחד מהשינויים בין השתי האפשרויות, אך די לומר כי כאשר רוכשים שם מתחם ושטח אחסון מומלץ להתקין וורדפרס וליצור את מה שמתאים לעסק שלכם ולא להיות כבולים. לעומת זאת במידה וזהו בלוג אישי, תרגול, או אתר שלא לצורכי תועלת כלכלית, אולי כדאי לבחור באתר חינם בוורדפרס.קום.

איזה ידע נדרש להקמת אתר וורדפרס?

אתר וורדפרס כפי שאמרנו קודם הנו אתר קל לתפעול, כל אחד יכול לתפעל את האתר, אך על מנת להקים אותו יש להכיר כמה דברים. ראשית, האם המונחים HTML או CSS או PHP או MYSQL נשמעים לך כמו גיבוב של אותיות אז בטח לא בשבילכם העניין, זה בסדר ואף רצוי ליצור קשר עם איש מקצוע מנוסה שיבצע זאת עבורכם.  המחירים לא בשמים להתקנת וורדפרס.  במידה הבנתם מיד שאלו שפות תכנות ושם מסד נתונים, ואף התנסיתם בהם והנכם יודעים לכתוב בעצמכם, אז מכאן הדרך להפקת אתר וורדפרס תהיה קלה יותר .

דגשים להתקנת אתר וורדפרס

אתרי וורדפרס רבים בעלי כשל ברמת האבטחה, ישנם שלבים שלא כדאי לבצע!

  1. התקנה אוטומטית, לא מומלץ
  2. שימוש בשם ADMIN
  3. מנהל מערכת על ID 1
  4. שימוש בפרפיקס \ קידומת טבלאות WP_

על מנת לא להרתיע ולהפחיד, גם לא לנפח בעייה שקיימת בכל אתר כמובן, רצוי להתייעץ ולהרחיב את הקראה בנושא וורדפרס ובעיות אבטחה.

אנסה לא להאריך במילים ולומר כי וורדפרס היא מערכת , כמו כל מערכת טובה היא יכולה להיות נהדרת ומועילה ובשילוב מתכנת טוב תוכלו לצאת לדרך עם אתר מותאם אישית בדיוק לצרכים שלכם.

בברכה,

יוסף דלאל

Scroll to Top
דילוג לתוכן