העלאת תמונות לוורדפרס

העלאת תמונות לוורדפרס

העלאת תמונות לוורדפרס, כיצד להשתמש בתמונות בוורדפרס? איך להכניס גלריה? מהי תמונה ראשית?

וורדפרס הנה מערכת ניהול התוכן הנפוצה ביותר כיום, נכון לשנת 2013 ומובילה כך כבר מספר שנים. אחת הסיבות להיותה מערכת ניהול תוכן מובילה, הנו ממשק הניהול נוח וקל במיוחד.

העלאת תמונות לוורדפרס, היא פעולה קלה במיוחד.  כל שעליך לעשות הוא לגלוש אל ממשק הניהול, בתוך הפוסט או העמוד, להקליק על הוסף מדיה, אשר נמצא בחלקו העליון של העורך טקסט.

אם אתה נמצא בגרסה האנגלית הוא יופיע בחלקו השמאלי של המסך, אולם בגרסה העברית הוא יהיה בחלקו הימני.
כאשר לוחצים נפתח חלון ואליו אנו מעלים את התמונות.
את התמונות מעלים באופן קל, על ידי משיכה ועזיבה ובכך אנו מאפשרים את ההזנה של התמונות אל תוך תיקיית העלאות ייחודית. נתיב הקובץ נשמר במסד הנתונים אך זה אינו פרט חשוב למי שאינו מנסה להבין את מבנה המערכת.

חשוב מאוד כאשר מעלים תמונות לתת שם לכל תמונה, מומלץ באנגלית, מומלץ ללא ריווחים בין מילה למילה.
על מנת לשפר את החוויה ואת האינדוקס של האתר , יש להזין תגיות אלט AKT לכל תמונה, כותרת ייחודית, תוכן במידה ויש, וכיתוב לתמונה במידה ויש גם כן.

הכנסת גלריה הנה אלמנט פשוט, בוודאי ראיתם כבר בסרטון, כל שצריך לעשות הוא, לחיצה על צור גלריה, סימון התמונות שבאותה הגלריה ולחיצה על הכנס גלריה.

תהליך הזנת התמונות הוא קל להפליא, אולם כאשר מדובר על כמויות גדולות, מוטיב זמן ההעלאה הוא קצת מסרבל, אך זה כבר תלוי מהירות העלאה ברשת הביתי מהמחשב, ובקצב השרת שלנו. כאשר אני אומר הרבה תמונות אני מתכוון ל 200 ומעלה , כן כן זה אפשרי.

טיפ קטן: בעלי אתרים רבים חושבים שהכנסת תגיות אלט מפוצצות או ארוכות ומלאות במילות חיפוש, יועילו לאתר, אז אומר זאת כאן, זו טעות חמורה. תפקידו של תגית האלט היא קודם כל להוות תיאור קריא לבעלי מוגבלויות. נכון שמנועי חיפוש אוהבים לתייק ולאנדקס תמונות על פי תגיות אלט, אך הגזמה והחזרתיות עלולות להוביל לתוצאה הפוכה ואף לענישה.

אני לא זוכר בדיוק מתי, אך וורדפרס מגרסה שלוש כמדומני החלה בשימוש אינטנסיבי של תמונה ראשית. את התמונה הראשית אפשר לשנות ולקבוע באופן ישיר דרך ממשק הניהול. אם לא ראיתם אותה , אנא בדקו באפשרויות בחלקו העליון של העמוד שהיא מסומנת. צפייה בסרטון תבהיר יותר אודות העניין.

כמובן, לא כל תבנית משתמשת בתמונה ראשית, אך כדאי לקחת בחשבון שכמעט כל תבנית עכשווית כן תשתמש בתמונה ראשית.

אם התבנית לא משתמשת בתמונה ראשית באופן בו אתם רוצים שהיא תהיה יש לשנות את המיקום, גודל וכו’ על ידי שינוי בקוד התבנית. דבר זה אינו מסובך מידי, אך מצריך התאמה של התבנית וגודלי התמונות.

כאשר משנים דרך הקוד או דרך ממשק הניהול את גודל התמונה הקבוע, יש לקחת בחשבון שתמונות שכבר עלו לא ישתנו ולא יקבלו גדלים נוספים. יש למחוק ולהעלות מחדש, או להכין את הגדלים ולהעלותם באמצעות FTP ישירות לתיקייה הנכונה.

אלמנט התמונות בוורדפרס הוא רחב היקף, ישנה דרך לערוך את התמונות, להקטין ולחתוך אותן, לסובב ולבצע מניפולציות בסיסיות לתמונה. אני באופן אישי כמעט ולא משתמש בהם אלא בגימפ או בפוטושופ ועל כן לא ארחיב בנושא. למרות שאין הדבר מסובך כלל, יש לקחת בחשבון כי מניפולציות רבות על תמונה בתוך האתר מותירות גרסאות ושובלי תמונות רבים. האמור תקף גם לכל הקשור בהעלאת תמונות בגדלים מוגזמים כגון 4000 פיקסלים רוחב וכו’, אין כיום סיבה ממשית להעלאת תמונות בגודל שכזה. כמובן שאם אתם צלמים שמוכרים תמונות אולי כן, אך לרוב האתרים מומלץ לא להעלות תמונות העולות על גודל HD הווה אומר, 1920*1080 פיקסלים. אני באופן אישי מעלה תמונות ברוחב של עד 900 פיקסלים ומרגיש שזה מספיק לכל דבר. תמונה גדולה תכביד על השרת ולא תשרת את המטרה העיקרית שלנו לרוב, מהירות טעינה.

בהדרכה קצרה זו אנו מנסה להקיף נושא רחב מאוד העונה על שאלות, העלאת תמונות לוורדפרס, העלאת תמונות לאתר. אם מצאתם טעות או ברצונכם לשאול שאלה אנא הוסיפו תגובה בתחתית העמוד.

בברכה ובהצלחה,

יוסף דלאל

Scroll to Top
דילוג לתוכן