גיבוי יציל ממוות! תוסף מומלץ לביצוע גיבוי אתר וורדפרס

מי שמקל ראש בביצוע גיבוי אתר וורדפרס באופן שוטף לאתר הוא:

  1. מטורף,
  2. שאנן,
  3. אופטימי ( יתר על המידה ),
  4. לא מבין כלום בעולם הזה. (נקודה.)

רגע לפני שנתחיל נציין כי כיום בשנת 2019 ניתן למצוא עדיין את התוסף BACKWPUP ב5 הראשונים והוא פופולארי מאוד. במקביל השוק התפתח עקב הביקוש הרב שזה קצת מטריד כמובן. מאמר נוסף עדכני בנושא: קצת על תוספי גיבוי אתר וורדפרס, שהצילו אותנו מספר פעמים

תוספים נוספים הם: 

  1. אפדראפט Updraftplu
  2. דופליקייטור Duplicator

גיבוי אתר וורדפרס

אתרים באופן כללי ואתרים אינטרנט בישראל בפרט, חשופים למתקפות סייבר ואינטרנט בכל יום ויום. מי מאיתנו שמנהל יותר מאתר אחד או שניים… יודע באופן ברור כי התופעה היא נפוצה מאוד ואמצעי האבטחה העומדים בפני בעלי עסקים קטנים בפרט הם לא רבים במיוחד. מצורף קישור לכתבה נוספת שפרסמנו עבור תוסף אבטחה לאתרי וורדפרס

גורמים נפוצים לכשלי מערכת באתרי אינטרנט:

כשלי מערכות אחסון, חורי אבטחה ברמת השרת, מתקפות אינטרנטיות רובוטיות (בוט) ויזומות הם נחלת הכלל למרות שרוב האנשים בכלל לא מודעים להם. שלא נשכח רשלונות ניהולית של בעלי אתרים, ססמאות קלות, סיסמאות במייל וכיו’ או תוספים שחורים בעלי דלת אחורית, תבניות בעלות פרצות אבטחה ובקיצור יש לא מעט סיבות ואפשרויות לגרימת כשלי מערכת.

בעלי מקצוע בתחום הסייבר, אבטחת מידע, סיסטם, בוני אתרים ומפתחים ועוד רבים אחרים מכירים את התופעה ואנו ממליצים לכולם לנהוג תמיד במשנה זהירות ולהיות מוכנים ליום הדין (האינטרנטי 🙂  ). מכיוון שלרוב אין את הידע הנדרש בביצוע מגוון רחב של אסטרטגיות אבטחה ברשת, מומלץ תמיד לדאוג לגיבוי יזום, קל ופשוט אשר יתן לנו מענה בעת הצורך.

תוסף לגיבוי אתר וורדפרס

תוסף מומלץ לגיבוי אתר וורדפרס (יש גרסת חינם) אשר יכול להציל אתכם ברגע האמת הנו BackWPup , את התוסף ניתן להוריד ישירות מוורדפרס והוא בשימוש רב מאוד , למעלה מ 300 אלף התקנות פעילות.

backwpup - תוסף גיבוי אתר וורדפרס
backwpup – תוסף גיבוי אתר וורדפרס

התוסף מאפשר תוכניות גיבויים חד פעמיים, ביצוע גיבוי על פי לוחות זמנים קבועים, גיבוי מסד נתונים, תבנית, קובץ ייצוא של וורדפרס ואפילו גיבוי מלא הכולל את התבניות ורשימת התוספים המותקנים באתר.

כמובן שישנה גרסה בתשלום הנקראת PRO אך לא כולם יצטרכו אותה.

אופי הגדרת המשימה הנקראת JOB הוא פשוט וקל וישנם מדריכים רבים ברשת למי שאינו יודע כיצד לעבוד עם התוסף.

בהזדמנות זו נרצה להזכיר כמה דגשים חשובים שיש לשים עלים את תשומת הלב בעת ביצוע גיבויים לאתר.

  1. גיבוי מלא הכולל את התבנית, תוכן, מסד נתונים, קבצי מדיה והורדה ישירה בכל פעם שנעשה שינויים מהותיים באתר.
  2. גיבוי שוטף על בסיס יומי, שבועי, חודשי על פי קצב העידכונים באתר הכולל מסד נתונים לפחות ושליחתו אוטומטית למייל.
  3. בדיקה של קבצי הגיבוי מעת לעת ולפחות בפעם הראשונה על מנת שלא נגלה שהקובץ אותו הורדנו אינו עומד בדרישות לשחזור המידע האבוד.
  4. ניקוי קבצי גיבוי מהשרת על מנת שלא נמסור את הקבצים למי שאינו צריך להגיע אליהם

אחד הייתרונות הגדולים של תוסף זה הנו שמירה ישירה לדרופבוקס, זהו פיצר איכותי וחשוב למי שמתנהל במספר מחשבים רבים אך תמיד מומלץ לשמור גם על כונן המחשב במנותק מתיקיית דרופבוקס שכן כבר שמענו לא פעם על בעיות שנוצרו בחשבונות דרופבוקס פרטיים כגון מחיקת קבצים וכיו’.

תמונת מצב מתוך התוסף:

תוסף גיבוי אתר וורדפרס
תוסף גיבוי אתר וורדפרס

חשוב לזכור תמיד: יש לעקוב אחר תיעוד התוסף, לבצע גיבויים לפני עדכוני מערכת וורדפרס, תוספים ותבניות. למי שאינו בקיא היטב מומלץ לקרוא את התיעוד או להיעזר באיש מקצוע.

סטודיו ג’וזף מספקים שירותי התקנת תוסף גיבוי לאתר כולל ביצוע הגדרות נדרשות לגיבוי מסד נתונים על בסיס קבוע ישירות למייל לפרטים נוספים: 0522878767

אנא וודאו שאתם יודעים כיצד להפעיל ולנהוג בתוסף באופן מלא בטרם תחילת עבודה.

רוצה לקבל מדריך וידאו מוקלט המסביר שלב אחרי שלב כיצד לבצע גיבוי מסד נתונים לאתר?
אם כן, הוסיפו תגובה ורשמו לנו זאת.

Scroll to Top
דילוג לתוכן