קצת על תוספי גיבוי אתר וורדפרס, שהצילו אותנו מספר פעמים

אפשר לומר ש גיבוי אתר הוא אחד הדברים שכולנו ממש לא רוצים להגיע אליו. הקמתם אתר והוא פעיל כבר כמה חודשים ואפילו כמה שנים, הלכתם לישון רגועים כי יש גיבוי אך האם בדקתם אותו, אז איך אפשר ללכת לישון רגועים? כמה טיפים מהניסיון שלנו – סטודיו ג’וזף

נתחיל בנימה אופטימית וסיפור קצר על האבולוציה העיסקית שעברנו בעצמנו. תחילה לפני כעשור הקמנו אתר פה אתר שם… המציאות הייתה שונה לחלוטין וגם הזמן שהייה לנו אפשר התעסקות שונה מהנדרש כיום. לכל אתר היינו מבצעים גיבוי בתחילת עבודה, כך גם היום, ושומרים העתקים במחשב לפי תאריכים. תוך כדי השנים כמות האתרים נסקה לעשרות ומאות והתעסקות עם גיבוי הפכה לטרחה מיותרת. אז לפני כ 5 או 6 שנים התחלנו להתקין ולבחון כל מיני סוגי תוספים לגיבוי האתר ובהחלט יש לנו מה להגיד על זה. מאז ועד היום אנחנו נוטים לשנות גישות. להתעדכן במה שוקרה כל הזמן ולמצוא תחליפים אמינים וטובים יותר בעיקר בנושא גיבויים.

גיבוי אתר וורדפרס ואלטרנטיבות נוספתות לשרת ייע
גיבוי אתר הוא האלטרנטיבה האחרונה שתציל אותך במידה וכל הכשלים של מרפי כבר קרו

המעבר לשרת מנוהל, ייעודי לוורדפרס. הסוף ל גיבוי אתר ידני.

אז לפני שנדבר על תוספים, אחד השלבים החשובים ביותר שביצענו הוא מעבר לשרתים מנוהלים, ייעודיים לוורדפרס. כמובן שזה לא משתלם לכל אחד בהיבט כלכלי ישיר. בהחלט יש אתרים שלא שווה להשקיע בשרת מנוהל. אתרים עם תעבורה נמוכה או כאלו שלא מתעדכנים על בסיס קבוע והם דומים יותר לרוח רפאים אינטרנטית. לצערנו יש לנו גם אתרים כאלו, שלא מתעדכנים על בסיס שוטף והם בעצם אתר תדמית פשוט לעסק שלא מעדכן כלום וחבל על כך.

המעבר לשרתים מנוהלים בארץ ובעולם הראה לנו עולם אחר. לא ניתן קישור להפנייה ממומנת כי זה ממש לא העניין אך המעבר שווה כל שקל. שרת מנוהל מרכז גיבויים יומיים בצורה נוחה שקל מאוד לבצע שיחזור. תיקונים וטיפולים או שידרוגים ניתן לעשות בסטייג’ = כלומר, גרסת סביבת פיתוח לפני העלאה לאוויר. המערכת של התוכנה והחומרה ממוטבים למערכת וורדפרס שהיא בפני עצמה מערכת קצת מסורבלת מבחינת הקוד אך נוחה מאוד לשימוש.

תוספים נפוצים ומומלצים לגיבוי אתר וורדפרס

בראש ובראשנה השאלה היכן לשמור את הגיבוי וכמובן שמומלץ מאוד שהוא יהיה אצלכם בגוגל דרייב או בדרופבוקס וכיו’ לכל מקרה שבאמת השרת נפרץ ויש צורך בביצוע שיחזור

  • גיבוי וורדפרס – תוסף חינמי כולל שמירה בדרופבוקס וכיו’ Backwpup
  • UpdraftPlus גיבוי וורדפרס כולל פיצול קבצים לפי, מסד נתונים, תבניות, מדיה וכיו’ חינמי \ פרו
  • Duplicator גיבוי מלא כולל אפשרות מיגרציה\ העברת אתר משרת לשרת בצורה קלה ונוכה – חינמי \ פרו

אם תוכלו להקדיש כמה שקלים נוספים בהחלט מומלץ ראשית לעבור לשרת מנוהל, ולחבר גם מערכת לגיבוי של UpdraftPlus שהיא הנוחה ומומלצת ביותר. עם גרסת פרו ניתן לשמור גם ישירות בתוך גוגל דרייב ושיטת פיצול שלבי הגיבוי מאפשרת שמירה של אתרים כבדים מאוד בצורה קלה ואמינה. בנוסף בהגדרה קלה תוכלו בצורה אוטומטית לפני כל שידרוג תוסף או מערכת לבצע גיבוי מיידי במידה ואינכם עובדים עם סביבת פיצוח נוחה.

Scroll to Top
דילוג לתוכן