שיווק ברשתות חברתיות לקידום עמותות וארגונים

החשיבות המרובה של נוכחות ונראות ברשת לעמותות וארגונים בדומה לעסקים הנה חלק משמעותי מהצגת הפעילות והעשייה שלנו תוך תיעודו והצגתו כלפי חוץ. קידום עמותה ומטרותיה זהות לקידום עסקים אך עם זאת ישנו שוני.

שיווק הנראות החיצונית במציאות של היום הנה עקרון חשוב בצורה פנומנלית. כמובן שחייבים הם להלום את הפעילות והעשייה הממשיים אשר אנו עושים.

לכל אחד מאיתנו, ארגון, עמותה או עסק ישנם תוצרים אשר הוא “מוכר” או משווק כלפי חוץ ומעוניין לקבל מהם את התמורה בה הוא חפץ.
בעמותות לרוב אנו מציגים את הפעילות החברתית והעשייה הן עבור קהל המשתתפים, הפעילים ואלו שטרם הכירו אותנו ואף כמובן לתורמים שכן בלעדיהם לא יכולנו להתקיים ולהמשיך בעשייה.
כל זאת דומה מאוד להליך השיווק של עסק אשר מציג את תוצריו ומעוניין להגדיל את מכירותיו, כך גם עמותה תרצה להציג את עשייתה ולהרחיב את פעילותה ותרומתה.

באיזה אופן נציג את הפעילות, להלן שלושה סוגים נפוצים וכמובן שישנם רבים נוספים ושילובים יצירתיים.

  1.  פרסום כנרטיב סיפורי –
    כאשר אנו מדברים בכתב עם קהל היעד שלנו אנו נרצה להציג סיפור מתמשך המלווה בקולו של המחבר אשר רוקם את הסיפור. קידום מטרות העמותה ביחס ליעדים גם הוא מהווה קו מנחה לנרטיב אותו ניצור. הפעילות שלנו וההתנהלות על ציר הזמן לרוב הם הן אלו שקובעים את נקודות השתלשלות האירועים וכי התיעוד והמיצג הויזואלי הם אלו שמשלימים את האווירה. התוכן הכתוב והויזואלי אשר נוצר בעשייה מושכלת מובילים לחיזוק המטרות השיווקיות שלנו. נרטיב סיפורי: רקימת סיפור ויצירת הזדהות מנקודות מבט של המחבר כדרך הסיפור.
  2. פרסום כנקודות אור –
    לא בכל ארגון יש מי שיכול לקחת את הפעילות ולייצר אמצעי שיווק ונראות מקצועיים. לעיתים חסרה היצירתיות או האסטרטגייה שיווקית בהצגת העשייה כהווה מתמשך של פעילות רצופה. היכולת לספר סיפור הנה שונה אצל כל אחד מאיתנו ונקודות אור הנה דרך פופולארית מאוד. נקודות אור: תיעוד והעלאה של תכנים על בסיס אירועים מבלי לנסות לחבר את הנקודות ומבלי לנסות לייצר נרטיב מובנה אלא כתיעוד ושיווק שמשנה את פניו על פי האירוע המדובר. אקלקטי אך מוקפד יחסית.
  3. שיתוף תכנים ופרגון
    כחלק מיצירת תנועה שוטפת ברשת וכחלק מהבנת הכוח בשיתופי פעולה אפשריים אנו נרצה לספק תמונה כוללת יותר של פעילותינו ולהציג את הנקודות החשובות מעשייתנו שלנו או של האחרים הפועלים בהשקה לתחומנו. בצורה כזו ניתן לגולש את ציר הזמן שלנו כמקור מידע ולא רק כמקור תצוגת עבודות ופעילות. אוסף השיתופים והמידע שאנו מעלים יוצר תמונת מצב על תחומי העניין שלנו ומרכיב פרופיל פעילות ועניין רחב יותר. דרך זו מאפשרת מתן מבט כולל יותר על שיווק דיגיטלי לעמותות.

שיווק דיגיטלי לעמותות, קידום ארגונים ברשתות חברתיות ובנוכחות דיגיטלית הוא כלל הברזל למציאות של 2019 וגם כבר מספר שנים אחרונות שהאמירה הזו תקפה במלוא מובן המילה.

סטודיו ג’וזף – שיווק במדיה דיגיטלית

שיווק ברשתות חברתיות לעמותות ועסקים
באילו ערוצים כדאי לפרסם יותר ומה מביא אותנו אל התוצאות הרצויות, לעוף על זה!

שיווק ברשתות חברתיות לקידום עמותות וארגונים

מהו האפיק הנכון לפרסום פעילותינו:

באופן טבעי, כאשר עוסקים בשיווק, קהל היעד הוא זה המכתיב את הפלטפורמה דרכה תתבצענה ההגעה והפניה אליו – על בסיס זה עבדו תחומי הפרסום והשיווק עשרות שנים. עד שהגיעו הרשתות החברתיות וטרפו את קלפי הקונצנזוס. נכון, לרשתות מסוימות ישנם מאפיינים חזקים יותר מאשר לאחרים (למשל, האינסטגרם תויגה בתודעה כרשת לצעירים, בעוד לינקדאין פונה לאנשי עסקים בארץ ובחו”ל), אבל בשורה התחתונה, המקום הראשון בו חייבים להפגין עסקים, ארגונים ועמותות את נוכחותם, הוא הרשתות החברתיות.

פרסום שמכוון לקהל יעד ספציפי אינו מוצא תמיד את מקומו ברשתות החברתיות ולעיתים רבות ישנם אופני הצגה ועיצוב שונה לאפיקי הדפוס או הדיגיטל שאינם לקהל הרחב. כך למשל עיצוב דוח שנתי מקבל נראות שונה כשהוא יוצא כמסמך מתועד המאגד את כל פעילות השנתית ומופק הן כחלק ממחויבות בשקיפות ובצורה מושכלת יוצא לאור גם כאלמנט שיווקי מוצהר לתורם העתידי. כאן נמצא עצמנו מעלים לרשתות חברתיות את הדוח בשלמותו או חלקים עיקריים ממנו הכוללים קישור למקור והנל מעוצב בצורה שמחזקת את נקודות ההצלחה שלנו.

שיווק ברשתות חברתיות לעמותות – מה עושות עמותות ברשת?

רשתות חברתיות כשמן הן – מהותן מתמקדת בחברתיות, בשיתוף המידע. ולתוך קונספט זה מתברגות העמותות בעלות האג’נדה והמטרות המוגדרות באופן מושלם. אולם, יחד עם זאת, חייבים לזכור כי לכל רשת חברתית ישנם כללים משלה, כמו גם כללי נימוס פנימיים המיוחדים לה. לכן, בין חשיפה והפגנת נוכחות אפקטיבית וטובה של עמותה ברשתות החברתיות לבין הפגנת נוכחות שגויה או יצירת תדמית שאינה מהימנה ושקופה, הגבול עלול להיות דק מאד. במיוחד, חשוב הדבר עבור עמותות, שדעת קהל ותמיכה מהוות את הרוח שמאפשרת להן להמריא באמצעות התרומות והתמיכה ברעיון שהן מייצגות.

סטודיו ג’וזף – ליווי ויעוץ לעמותות ברשתות חברתיות

בין לקוחותיו של סטודיו ג’וזף נמנות עמותות רבות, הנהנות מהניסיון בן קרוב לעשור שיש לסטודיו להציע. אנחנו מאמינים, כי לכל תמונה או פיסת תוכן העולה לרשת ומשוחררת אל עולם ישנה משמעות, הן כאלמנט יחידאי והן בהצטברות, תוך יצירת מכלול שהופך עד מהרה לסיפור שלכם, למסר שלכם. העוצמה שיש למסר כזה מועצמת בסביבה הדיגיטלית, ולכן, חשוב מאד לא רק לנסח אותו באופן הנכון ביותר, אלא גם להדהד אותו בפלטפורמה המתאימה לו!

אנו מציעים שירותי שיווק ברשתות חברתיות לעמותות ארגונים ועסקים ויודעים לעמוד על השוני באופן העברת המסר. הניסיון הרב בשני סוגי השווקים מאפשר לבצע מיטוב תוצאות ובכך לייעל את הליך השיווק.

  • ניהול עמוד פייסבוק, גוגל+ ואינטנגרם – הנו הליך עמידה בקשר רציף מול נציג מהארגון ולייצר את קונספט הרצוי על ציר הזמן
  • עיצוב לפייסבוק לאינסטנגרם ולגוגל פלוס – הבנת התכנים והמטרות של הארגון והכנת תבניות תצוגה נכונות לתמיכה במסרים וליצירת עקביות
  • תוכן לפייסבוק לאינסטנגרם, לאתר, לגוגלפלוס ולעמודי נחיתה וחומר לשיווק דיגיטלי – דיון ושיח ביצירת תוכן ואיגודו לסיפור או בשיטה אחרת תוך שמירה על המטרות והבנת הנראות.
נוכחות דיגיטלית שיווק לעמותות
נוכחות דיגיטלית היא המפתח להצלחה במציאות של ימנו.

בכל עת ועת אנו מעלים כתבות תוכן, רעיונות והמלצות בבלוג של הסטודיו. מזמינים אתכם לעקוב אחרינו גם בפייסבוק ותמיד מוזמנים ליצור קשר.

Scroll to Top
דילוג לתוכן