תיקון אתר וורדפרס לאחר פריצה

תיקון אתרי וורדפרס לאחר פריצה

בסטודיו ג’וזף כמה עבודה ומשאבים נדרשים לבנות את האתר!. ראשית מתחילים באפיון שזה בעצם הליך פיענוח החלום ביחס לקהל ולמוצר או שירות. ממשיכים בעיצוב אתר אינטרנט וסוגי פרוטוטייפ בהתאמה למותג. מתחילים לבנות ובודקים את האתר במגוון מכשירים שונים. לאחר מכן מתחילים להוסיף את התוכן ולבנות מערך שיווקי ופרסומי למותג ברשת. אחרי כלכך הרבה השקעה ולאחר שהגעתם לתוצאה הרצויה, יום אחד , יום שחור עם התקף חרדה, האתר לא באוויר והלחץ מתחיל לחלחל בעצמות… אולי הייה אפשר למנוע את הפריצה לאתר, אולי ואולי ואולי אך בפועל האם יש לכם גיבוי מלא לאתר, מהבוקר, מאתמול או אפילו משבוע שעבר?

חוק טכנולוגי ידוע קובע כי ככל שמערכת נפוצה יותר, כך יהיו רבים יותר שינסו לאתגר אותה ולבחון את עמידותה בפני פריצה או נזק. הדבר נכון לגבי מערכת ההפעלה ווינדוס מול לינוקס, וברור שהוא נכון גם לגבי וורדפרס – ה-CMS (Content Management System – מערכת ניהול תוכן) ומערכת בניית האתרים הנפוצה ביותר בימינו. כך שלמרות שנשתדל ונחזור ונאבטח, תמיד יימצא האקר שאפתן שינסה (ואולי אף יצליח) להפיל את האתר, להשתלט עליו ולהזיק לו. אין זאת אומרת כי אינכם חייבים לעשות את כל מה שביכולתכם על מנת למנוע את הפריצה הזו, אלא רק אומר שאם אתם, כמו מיליוני בעלי אתרים אחרים, משתמשים בוורדפרס, ישנו סיכוי טוב שתזדקקו לשירותי תיקון אתרי וורדפרס לאחר פריצה.

כיצד להמנע מפריצה לאתר

  • ראשית: שדרוג מערכת וגרסת וורדפרס על בסיס קבוע
  • שדרוג תוספים ושימוש בתוספים אמינים
  • אחסון ייעודי לוורספרס על שרת מנוהל ואמין!!! כלל ברזל!
  • שמירה על סודיות כתובת החיבור לאתר
  • ססמאות ארוכות ויוזרים תקינים
  • תחזוקה שוטפת וניטור שינויים בקבצי המערכת.
  • עוד רבים וטובים מרזי המקצוע והשלווה – גיבוי אוטומטי לכל האתר על בסיס שוטף.
תיקון ומוסך לאתרי אינטרנט וורדפרס שנפרצות
תיקון ומוסך לאתרי אינטרנט וורדפרס שנפרצות

איך תדעו כי האתר שלכם נפרץ?

הסימנים המדויקים יכולים להיות רבים, אולם מרביתם יכולים להתמקד במספר מישורים שונים. למשל, שינוי במהירות עבודתו של האתר (עד כדי קריסה תכופה), שינויים ויזואליים, התראות מגוגל או מהשרת על כמויות מיילים הנשלחים מאתרכם והתראות על עומס ממשי על השרת, למרות שלא חלה עליה דרסטית בכמות הגולשים.

תיקון אתרי וורדפרס לאחר פריצה – במה דברים אמורים?

במסגרת תהליך שיקום תבוצענה מספר פעולות מקצועיות שמטרתן לשחזר את עמודי האתר, מבנהו ותוכנו. במקרים בהם ניזוק מסד הנתונים של האתר, תיקון אתרי וורדפרס לאחר פריצה יתייחס גם לתיקונו ושיקומו, על מנת להשיב את האתר לפעילותו הסדירה והתקינה. במקביל, סביר להניח כי יפותחו תוספים ייעודיים חדשים או יותקנו תוספים קיימים (המוצעים באתר של וורדפרס) על מנת לסגור את פרצת האבטחה הקיימת ולהגן על האתר בעתיד מפני הישנות המקרה. במערכות מרובות משתמשים, יעבור המתקן אחד אחד על היוזרים הקיימים, ויבחן כי לא הסתננו לשם יוזרים חשודים, אשר עלולים להיכנס למערכת דרך הדלת הראשית ולעשות בה כבשלהם.

גורמים נפוצים לפריצת אתר רבים הם

  • אי שידרוג מערכת ליבה בגרסאות חובה
  • תוספים ישנים מועדים
  • אי שמירה על שכבות הגנה ברמת השרת
  • שימוש בכתובת חיבור גנרית ויוזר אדמין…
  • בחירה באחסון גרוע!!!

סטודיו ג’וזף – שומרים על האתר שלך!

אנשי המקצוע של סטודיו ג’וזף עומדים לרשותכם, הן באבטחת האתר שלכם בפני פריצה, והן בתיקון אתרי וורדפרס לאחר פריצה. הניסיון הרב שצברנו במהלך השנים, יעזרו לנו להשיב את אתרכם למצבו במהירות.

Scroll to Top
דילוג לתוכן