תחזוקת אתר, אתרי אינטרנט ואתרי וורדפרס

לתחזק את האתר שלי לבד או עם חברה?

מהפכת אלמנטור ואתרי וורדפרס הפכו את עולם הווב 180 מעלות. כיום הקמת אתר על כל דרישותיו הנפוצות הנו משימה שכל בונה אתרים או בונה חנויות אינטרנט יכול לבצע. הקמת אתר בצורה נוחה ומהירה יחסית. אמנם המהירות והנוחות שבהתקנת מנגנוני מערכת מוכנים כגון: תוספים ותבניות למיניהם אכן מהירה מאוד. אך מצריכה תחזוקה על בסיס שוטף עם הרבה תשומת לב.

גם כיום, לאחר הופעתן של כל ה-CMS (Content Management System – מערכת ניהול תוכן) למיניהן, אמנם ירד נטל מסוים מעל כתפי בעלי האתרים, אולם, תחזוקת אתרי אינטרנט הייתה ועודנה האתגר העיקר שמולו הם עומדים, לאחר שהאתר שלהם עלה לאוויר. אתרים, כמו גורמים אחרים בחיינו, נוטים להזקין, להתיישן ולפתוח פער (לחובתם) מול מתחרים אחרים, חדשים, עדכניים ומתוחזקים יותר. לכן, תחזוקת אתרי אינטרנט הינה חלק בלתי נפרד מרשימת ה-To Do של כל בעל אתר. תחזוקה כזו מתחלקת למספר רבדים, שאין אופציה אחרת לבעל אתר אלא להתייחס לכל אחד ואחד מהם ברצינות ובכובד הראש הדרוש, על מנת לשמור על האתר שלו פעיל, מתפקד ומתחרה.

אמנם, תכולת שירותי תחזוקת אתרי אינטרנט משתנה בין אתר אחד לחברו, בין מערכת אחת לרעותה ובין הצעותיה של ספקית שירות אחת לשנייה, אבל, ככלל, ניתן לומר כי קיימים רכיבים המשותפים למרבית המערכות, והם גם אלה הנכללים, בדרך כלל, במרבית חבילות שירותי תחזוקת האתר. ואלה הם:

  • ביצוע התחזוקה השוטפת למערכת אתר
  • ביצוע התחזוקה השוטפת לתבנית עיצוב אתר
  • ביצוע התחזוקה השוטפת לתוספי אתר

לרוב, ישנם שני רכיבים נוספים (תחזוקה לתוכן האתר וטיפול באספקט הקידומי – SEO), אבל רכיבים אלה כבר אינם שייכים לאספקט הטכני יותר של תחזוקת אתר, ויבוצעו על ידי אנשי מקצוע המתמחים בתחומים הללו, ולא בידי המתמחים בתחזוקת אתרים. מאחר וחיוני שהאתר שלכם יהיה מעודכן בשלושה אספקטים אלה, ומאחר והקשר ביניהם הוא בלתי נפרד, כאשר מעדכנים את המערכת, יש לעדכן גם את התבנית, וכמובן שעדכון התבנית ידרוש גם את בדיקת התוספים השונים, עדכונם או החלפתם, במידת הצורך, בהתאם לדרישות התבנית החדשה. כך שהכל חייב, בכל עת, להיות מיושר ותואם.

סטודיו ג’וזף – דואגים שהאתר שלך ירוץ!

אנחנו, בסטודיו ג’וזף מודעים לחשיבות הרבה שיש לתחזוקה נכונה בתפקודם של אתרי האינטרנט. קרוב לעשר שנים, אנחנו מטפלים באתרי הדגל של חברות, עסקים וארגונים, מתחזקים מעדכנים אותם, ונותנים להם את כל התנאים הנדרשים על מנת שימשיכו לשמש את בעליהם בהצלחה!

Scroll to Top
דילוג לתוכן